Sihtasutus Iga Laps tunnustas 22. oktoobril teiste korda õpetajaid üle Eesti, kes süsteemselt õppija andekust märkavad ja toetavad. 12 nominendi seast pälvis aunimetuse „Õppija andekuse arendaja 2025“ Saaremaa Gümnaasiumi keemiaõpetaja Marju Kirss.
„Annete arendamisel on võtmeroll just õpetajal, sest temal on vahetu ja igapäevane kontakt õppijaga.”
„Annete arendamisel on võtmeroll just õpetajal, sest temal on vahetu ja igapäevane kontakt õppijaga. Tunnustamisega tõstame esile üldhariduskooli õpetajaid, kelle südameasjaks on laste tugevuste ja huvide toetamine ning kes on loonud võimalusi annete arendamiseks koolipäeva sees,“ kõneles SA Iga Laps on Andekas tegevjuht Eneli Rimpel
22. oktoobril Viljandi Kesklinna Koolis toimunud üle-eestilisel noppeõppe seminaril andsid tunnustuse keemiaõpetajale üle SA Iga Laps on Andekas nõukogu esinaine Kaija Kits ja Viljandi Kesklinna Kooli vilistlane, noppeõppes osalenud õpilane Jane Bergman.
Aunimetusega kaasneb 1000-eurone stipendiumi edasise professionaalse arengu toetamiseks.
„Marju Kirss tegutseb Saaremaal gümnaasiumi keemiaõpetajana ja inspireerib lapsi teadusteatris. Marju on kasutanud huviliste õpetamisel ka keerukamaid ülesandeid tavateemade käsitlemisel ja ülesandeid, millel pole ainult ühte õiget vastust. Ta rakendab diferentseeritud õpet, kus õppijad saavad tegutseda vastavalt oma võimetele ja tempole. Marju märkab varakult õppijate erilisi andeid ja potentsiaali ning toetab neid edasi uurima ja tegutsema,“ lausus žürii liige Kaija Kits
Saaremaa Gümnaasiumi õpilane Morten Kosk iseloomustas Marjuga õppimist järgmiselt: „Üks hää õpetaja suudab õpilastes olemasolevat võimendada. Marju Kirss leidis minus keemiapisiku ning suutis seda kütta. Peale igat olümpiaadi ettevalmistustundi olin seda meelt, et sain osaks teadmistest, mida paljudel pole. Samas ei väsi ta viitamast tarkustele, mis kõik mind ees veel ootavad. See tekitab heameelt – keemia ei ammenda ennast kunagi tänu õpetaja Kirsile.“
Komisjon valis „Õppija andekuse arendaja 2025“ aunimetuse saaja 12 nominendi seast:
- matemaatikaõpetaja Martin Filippov (Tallinna Inglise Kolledž, Tallinna Prantsuse Lütseum),
- keemiaõpetaja Joana Jõgela (Tartu Luterlik Peetri Kool),
- õpetaja ja 1.-6. klasside õppejuht Maret Kivistu (Kehra Gümnaasium),
- muusikaõpetaja Heli Karu (Raasiku Kool),
- keemiaõpetaja Marju Kirss (Saaremaa Gümnaasium),
- matemaatikaõpetaja Julija Zõkina-Pravotorova (Jõhvi Gümnaasium),
- keemiaõpetaja Pille Ers (Jõhvi Gümnaasium),
- keemiaõpetaja Getter Viira (Viljandi Kesklinna Kool),
- talendipunkti juhendaja ja abiõpetaja Piia Märtson (Vääna Mõisakool),
- kunstiõpetaja Leeve Eero (Pärnu Raeküla Kool),
- kehalise kasvatuse ja valikainete õpetaja Priit Palmet (Jõhvi Gümnaasium),
- klassiõpetaja Meeri Raide (Tõrva Gümnaasium).
Esmakordse „Õppija andekuse arendaja 2024“ aunimetuse pälvis Viljandi Kesklinna Kooli noppeõppe rakendajate meeskond: Katrin Männik, Annika Lond, Anneli Luik, Eva Ool, Rene Sadam, Tea Eller ja Viljandi Gümnaasiumi muusikaõpetaja Aare Külama.
SA Iga Laps on Andekas (endine Viljandi Hariduse Arengufond) eesmärk on toetada haridusvaldkonna arendustegevusi, mis süsteemselt tegelevad iga õppija ande märkamise ja toetamisega üldhariduskoolis. Sihtasutus algatab tõenduspõhiseid sekkumisi nagu noppeõppe mudeli rakendamine matemaatikas, millel on potentsiaal laieneda kõigisse Eesti koolidesse.
Haridus- ja Teadusministeeriumi andepoliitika raames on Vabariigi Presidendi abikaasa Sirje Karis Eesti laste ja noorte annete arendamise patroon.