20

september 2016
20.september 2016

ROOLI VÕIM! Diiselmootori tahmafilter vajab heaks tööks turgutust

Jüri Kukk

Ajakirjanik

57 sek
Märkus: see artikkel on üle viie aasta vana ja kuulub arhiivi.

Seekordses saates on jutuks diiselmootorite tahmafilter ehk DPF filter, mida Reval Group tehnik Kaidar Nurk samastab bensiinimootori katalüsaatoriga ja mille eesmärgiks on keskkonna säästmine tahmaosakeste püüdmise läbi.

Kuna selline filter kipub põlemata jäänud tahmast umbe minema ja on vahetamiseks üsna kallis, siis soovitab OÜ Autoekspert asjatundja Tarmo Paekivi kasutada STP Complete lisandit, mis soodustab põlemisprotsessi — nimelt vajab tahmafiter töötamisel kõrgeid pöördeid, kuid linnasõidus on diiselmootoritel need tavaliselt madalad, filtri töötsüklid jäävad pooleli või ei algagi, tahmaosakesed ei põle täielikult ära ning sealt hakkab pihta ummistumine.

VAATA VIDEOT!

Jüri Kukk