Eile toimus Vilniuses Baltic Brand Forum 2025, kus kuulutati välja Baltimaade enim armastatumad brändid kaheksas kategoorias. Sel aastal võistlesid Eesti, Läti ja Leedu brändid tunnustuse nimel regioonis läbi viidud kõige ulatuslikuma brändi- ja elustiiliuuringu Brand Capitali tulemuste põhjal.
Eestis kuulutati võitjateks järgmised brändid.
- Kõige kiiremini kasvav bränd – Swedbank
- Kõige rohelisem bränd – Nurme
- Kõige inimlikum bränd – Stebby
- Enim armastatud bränd – Swedbank
- Enim armastatud tootja – Kalev
- Enim armastatud meediabränd – ETV
- Parima hinna ja kvaliteedi suhtega bränd – Lidl
- Kõige mõjusam bränd – Swedbank
Baltikumi üldises edetabelis olid võitjad järgmised.
- Kõige kiiremini kasvav bränd – Ikea
- Kõige rohelisem bränd – Ikea
- Kõige inimlikum bränd – Swedbank
- Enim armastatud bränd – Swedbank
- Enim armastatud tootja – Kārums
- Enim armastatud meediabränd – Delfi
- Parima hinna ja kvaliteedi suhtega bränd – Lidl
- Kõige mõjusam bränd – Swedbank
Samal ajal anti Baltikumi brändiauhindade ametliku auhinnatseremoonia lõpus foorumi partnerite Norstati, IR Nauda ja Printfuli eriauhinnad üle Viršile, LMT-le ja GO3-le.
Selle aasta foorumi teema oli „Brändide ja kultuuri vastasmõju“, milles tõsteti esile brändide võimet mitte ainult jälgida ühiskonna värskeimad trende, vaid ka ise kultuuri arengut juhtida, kujundades seeläbi olulisi igapäevaseid harjumusi ja väärtusi. Foorumi programmis osalesid rahvusvaheliste brändide esindajad, teiste seas LEGO, Heinekenit ja Uncommonit esindav reklaamiagentuur LE PUB, ning Baltimaade ja Ukraina staarbrändid: „Go Vilnius“, Flow, MaisonBeast ja Ukraina Expo paviljoni loominguline kontseptsioon „Not For Sale“.
Foorumi lõpus ootas külalisi muusikaline üllatus – Daddy Was a Milkman, ja hiljem vormis Might Delete Later foorumil väljendatud tunded originaalseks lauluks ning õhtu jätkus DJ taktikepi all.
„Brand Capitali uuring on ainulaadne selle poolest, et pakub lisaks ulatuslikule andmemahule ka võimalust jälgida, kuidas inimeste väärtused ja suhtumine brändidesse aasta-aastalt muutuvad. Näeme, et tarbijad ootavad brändidelt mitte ainult kvaliteettoodete või -teenuste pakkumist, vaid ka vastutustundlikku tegutsemist ja inspireerimist. Selleaastane uus kategooria „Kõige mõjusamad brändid“ peegeldab seda, mil määral brändid suudavad interakteeruda sotsiaalsete trendide ja igapäevaste harjumustega,“ rõhutab Baltic Brand Forumi kaasasutaja ja reklaamiagentuuri MAGIC tegevjuht Andris Rubīns.