Mõjusad liidrid ei räägi keeruliselt. Nad räägivad lihtsalt, selgelt ja südamega. Sellise mõtteviisini juhatab Carmine Gallo lugejad oma inspireerivas raamatus “Viis tärni. Suhtlemissaladused, mis muudavad sind heast võrratuks”.
Gallo on uurinud maailma kõige mõjukamate esinejate ja liidrite, nagu Steve Jobs, John F. Kennedy, Martin Luther King ja Winston Churchill, suhtlusstiile ning jõudnud järelduseni: edu võti peitub lihtsuses. Keerukad sõnad ei tee sind targemaks ega mõjukamaks, sest meelde jääb hoopis sõnum, mis on lihtne, täpne ja siiras.
Keerukad sõnad ei tee sind targemaks ega mõjukamaks, sest meelde jääb hoopis sõnum, mis on lihtne, täpne ja siiras.
Siin on 10 mõtet raamatust, mis aitavad sul oma suhtlemisoskuse järgmisele tasemele viia:
1. Targalt valitud sõnad näitavad taset
Ken Segall, kes on juhtinud Apple’i legendaarseid turunduskampaaniaid ning kes lisas iMaci nimele „i“, usub, et lihtsad sõnad ja laused on äri kõige tõhusamad relvad – klientide meelitamisel, töötajate innustamisel, konkurentide edestamisel ja säästlikkuse arendamisel. Lihtsus nõuab aga tööd.
2. “Lihtne võib olla raskem kui keeruline” – Steve Jobs
Jobs uskus, et lihtsuse leidmine võib võtta kauem aega, aga see tasub end ära – sest kui suudad keerulise mõtte lihtsalt sõnastada, võid liigutada mägesid.
3. Üks lühike kõne on kõnekas. Lühikesed sõnad samuti
Väga vähesed firmad, juhendajad, liidrid ja ettevõtjad pööravad tähelepanu sellele, milliseid sõnu nad kasutavad. Suured sõnad ei ole paremad – need ajavad hoopis segadusse.
4. Hiilgavad kõnemehed puudutavad hinge ning Lincoln oli üks parimaid
Üks tema tuntuimaid kõnesid kestis vaid kaks minutit, kuid selle mõju on tuntav siiani. Hea sõnum ei vaja pikka seletust.
5. Churchill: “Lühikesed sõnad on parimad”
Ja lisas, et need on tavaliselt ka vanimad. Lihtne ja otsekohene keel jääb paremini meelde ning kõnetab sügavamalt.
6. Kui soovid, et sind peetakse usaldusväärseks ja intelligentseks, ära kasuta keerukat sõnastust seal, kus piisab lihtsamast
Nii kirjutab Nobeli preemia laureaat psühholoog Daniel Kahneman oma teoses „Kiire ja aeglane mõtlemine“. Mõjusad juhid kasutavad lihtsat keelt.
7. Innustavaid liidreid tasub tunnustada. Nende lood toovad meis esile parima
John F. Kennedy ütles kord: “Üks inimene võib surra. Rahvad võivad tõusta või langeda, kuid ideed elavad edasi.”
8. Lühendades oma esitluse kümnele minutile, muutub see tihedamaks, tugevamaks ja kuulajatele lihtsamini vastuvõetavaks
Anna põhiline info edasi esimese kümne minutiga, enne kui kuulajate mõte uitama läheb.
9. Ajaloolised kõned on olnud üllatavalt lühikesed
Lincoln innustas terveid põlvkondi kaheminutilise kõnega. Kennedy sihtis Kuud 15 minutiga. Martin Luther King sõnastas oma unistuse 17 minutiga. Steve Jobsi kuulus Stanfordi lõpukõne kestis samuti 15 minutit.
10. Kui sa ei suuda oma ideed või unistust 10–15 minutiga müüa, jätka lihvimist, kuni suudad
Ideed ei müü ennast ise. Vali sõnu hoolikalt. Kui need ei lisa väärtust, jäta need välja. Lühenda, lihtsusta ja räägi nii napilt kui võimalik. Julge rääkida algklasside tasemel – see ei tee su väiteid nõrgemaks, vaid aitab su sõnumil kohale jõuda.