03

november 2025
03.november 2025

FOTOD I DRM-LND avas Eestis oma esimese poe

Caroline Kuzmin

Praktikant (Tallinna Ülikool)

Head uudised

GoodNews

6 min
Foto: Aleksei Egorov

Põhjamaades hoogsalt kasvanud aksessuaaribränd DRM-LND laienes Baltimaadesse ja avas Eestis oma esimese kaupluse Ülemiste keskuses. Brändi eripäraks on nende uudne kontseptsioon, mille järgi kliendid ei osta valmistooteid, vaid loovad ise personaalsed aksessuaarid kaupluses kohapeal.

Foto: Aleksei Egorov

Brändi eripäraks on kontseptsioon, mille järgi kliendid ei osta valmistooteid, vaid loovad ise personaalsed aksessuaarid kaupluses kohapeal.

Eksklusiivsel DRM-LND avaüritusel valmistasid ühiselt 22 mõjuisikut suunamudijate Sidni Tomsoni ja Mariliis Kaeraga põnevaid ja omanäolisi aksessuaare, mis väljendasid just nende isiksust ja eripära. DRM-LND kauplusega käisid tutvumas ka Evert Poom, Laura Liisa Leosk, YASMYN ja Kaisa Einasto.

Foto: Aleksei Egorov

DRM-LND akessuaaripoe teeb erilisega kliendite osalus oma toote valimisel. Kliendid saavad ise luua personaalsed telefoniümbrised, seda ehtides ja muid aksessuaare juurde luues.

Rootsis, Taanis, Soomes, Poolas, Inglismaal ja Kuveidis on bränd avanud juba kokku 25 kauplust ning neil on enam kui 2 miljonit klienti.

Kaupluse avas pidulikult üks brändi loojatest, Mikael Söderlindh – Skandinaavia ettevõtja, kes on laiemalt tuntust kogunud kui üks Happy Socks brändi asutajatest.

Foto: Aleksei Egorov

„See kontseptsioon sündis minu enda kogemusest oma lastega, kui nägin, et neil polnud kohta, kuhu minna oma loovust väljendama. Eriti huvitav on meie kasvulugu – vaid kahe aastaga oleme avanud 25 kauplust erinevatel turgudel ja kõikjal on vastuvõtt olnud suurepärane. On uskumatu, kui hästi see kontseptsioon kõnetab sihtrühma,“ ütles Söderlindh. „Meie turunduse mootor on tegelikult tarbijad ise – nemad loovad sotsiaalmeedia sisu, mitte meie. Oleme loonud jaekaubanduskogemuse, mis on disainitud inimese ja tema isikupära väljendamise ümber – olgu selleks ehted, kotid, jalanõud või muud aksessuaarid, mis jutustavad tema lugu.“

DRM-LND on loonud jaekaubanduskogemuse, mis on disainitud inimese ja tema isikupära väljendamise ümber – olgu selleks ehted, kotid, jalanõud või muud aksessuaarid, mis jutustavad tema lugu.

Brändi Eesti turule toomise taga on kohalik jaekaubandusettevõte Anvol, kes opereerib XS Mänguasjad kauplusteketti. Anvol OÜ jaekaubandusjuht Janis Jasenovics selgitas, et traditsiooniline jaekaubandus peab kohanema Z- ja Alfa-generatsiooni vajadustega, kes eelistavad pelgalt tarbimisele hoopis kogemusi.

Foto: Aleksei Egorov

“DRM-LND mudel, kus klient maksab loomiskogemuse ja materjalide eest, on tõestanud oma elujõulisust,” ütles Jasenovics. “Skandinaavia kogemus näitab, et keskmiselt veedetakse DRM-LND kaupluses 45–60 minutit. Võrdluseks – tavalises aksessuaaripoes 5–10 minutit.”

Rootsi ettevõtja tütre loomingust sai alguse uus äriidee

DRM-LND sünnilugu algab 2019. aasta talvisest Stockholmist, kus tuntud Skandinaavia ettevõtja Mikael Söderlindh ammutas inspiratsiooni oma tütrest. Söderlindh märkas, kuidas tema tütar Lucy veetis tunde luues telefoniümbrisele kaunistusi tuntud jalanõubrändi dekoratiivsete nuppudega. Ettevõtja märkas turul tühimikku kvaliteetsete materjalide järele millega telefoni kaunistada, kui hakkas neid oma tütre tarbes otsima. Koos kahe võtmepartneri – turundusjuht Lovisa Tingman ja tootearendusjuht Jim Rosengren – hakkas meeskond välja töötama kontseptsiooni, mis ühendaks kvaliteedi, kättesaadavuse ja loomingulise vabaduse.

Foto: Aleksei Egorov

Söderlindhi jaoks ei olnud see esimene kord aksessuaarituru potentsiaali märkamiseks. Olles üks Happy Socks brändi loojatest, on ta varemgi toonud turule revolutsioonilisi käsitlusi, mis muutsid sokkide turgu täielikult ja tegi igavast praktilisest esemest armastatud isiksuse väljendusvahendi. Happy Socksi visiooni loomisel saadud kogemus pani aluse DRM-LND tunnetusliku ja hingelise brändi ülesehitusele.

Premium materjalid ja kestev kvaliteet

DRM-LND on kombineerinud kvaliteetsed materjalid enda unikaalsesse ärimudelisse. Kõik DRM-LND tooted on käsitsi valitud, kvaliteetsed ja ohutud. Näiteks on kõik DRM-LND telefonikatted löögikindlad, mille ümbriste servade kaitse valmistati 100% ringlussevõetud plastikust. DRMZ kleepsud põhinevad lennukitööstuses kasutataval tehnoloogial ning neid saab taaskasutada kuni 50 korda ilma kleepuvust kaotamata. Kõik ehtematerjalid on hüpoallergeensed. Brändi lähituleviku visiooniks on kasutada ainult ringlussevõetud materjale.

Söderlindh usub, et ka noortel on õigus kvaliteetsetele ja kestvatele toodetele. Happy Socks brändi loomise aegne väärtus on edasi kandunud ka DRM-LND filosoofiasse: tarbija on valmis maksma kvaliteedi eest, millesse on seotud emotsionaalne väärtus.

Z-generatsioon ei taha osta massitooteid. Nad tahavad luua midagi unikaalset, mis räägib nende lugu.”

Ülemiste keskuses avati 70-ruutmeetrine kauplus-töökoda

Ülemiste keskuse DRM-LND meenutab rohkem kunstistuudiot kui tavapärast kauplust. Seinad on kaunistatud tuhandete värviliste materjalidega, poe keskel asuvad loomislauad professionaalsete tööriistadega ning eraldi nurgas paikneb minifotostuudio, kus valminud loomet jäädvustada.

Foto: Aleksei Egorov

“Eesti noorte digitaalne teadlikkus ja loovus on muljetavaldav. See turg on meie Balti strateegia nurgakivi,” kinnitas Jasenovics. “Z-generatsioon ei taha osta massitooteid. Nad tahavad luua midagi unikaalset, mis räägib nende lugu.”

DRM-LND pälvis 2025. aastal prestiižse Nordic Commercial Spaces & Communities (NCSC) auhinna kategoorias “Aasta uus brändikontseptsioon”. Žürii tõstis esile brändi võimet muuta ostlemine personaalseks kogemuseks ja püsiva kogukonna loomiseks.

Anvol Ltd avab esimese DRM-LND kaupluse Lätis juba selle aasta novembris ning järgmisel aastal ka Leedus.