Eestimaise talve tingimustes põhjustab teede soolatamine autodele korrosiooni, kuna sool koos niiskusega kiirendab rooste tekkimist, eriti auto põhja all. Europcar Eesti autopargi halduri Tanel Üpruse sõnul on oluline talvel autot sagedamini pesta, et eemaldada söövitavad kemikaalid, mis võivad põhjustada roostekahjustusi, eriti vanematel autodel. Lisaks rõhutatakse talveks auto ettevalmistamise olulisust, sealhulgas talverehvide, kojameeste, tulede ja aku kontrolli ning vajalike abivahendite, nagu lumelabidas ja jääkaabits, kaasavõtmist.
See kokkuvõte on loodud tehisaru abil. Tulemuses võib esineda ebatäpsusi, seetõttu soovitame lugeda ka täismahus artiklit. Tagasiside: info@goodnews.ee.
Eestimaine talv on ettearvamatu ja isegi kui kõva pakast ei tule, siis libedate teede soolatamine on kindel, mis omakorda soodustab rooste teket. Europcar Eesti autopargi halduri Tanel Üpruse sõnul kiputakse sageli alahindama üht suhteliselt soodsat lahendust, mis aitab võidelda korrosiooniga ja päästab hilisematest suurtest remondiarvetest.
“Meie talv on sageli üks lõpmatu lörts ja pori, mis auto väga kiirelt ära määrib. Kergelt võib jõuda järeldusele, et pesta pole mõtet, sest niikuinii saab auto kohe uuesti mustaks, kuid tegelikult tuleb arvestada, et talviti teedel kasutatavad libedusevastased kemikaalid ehk rahvakeeli sool, on metalli söövitava toimega ja see ladestub eriti hästi auto põhjaalustele detailidele,” kirjeldas Üprus.
Sool koos niiskusega loob keskkonna, mis kiirendab rooste teket. Sool alandab vee külmumispunkti ja võimaldab tekkida soolveel, mis söövitab metallpindu eriti kiiresti. “Seetõttu tuleks just talvisel ajal autot sagedamini pesta ja kõige olulisem ei olegi see, et auto küljed oleksid visuaalselt puhtad, vaid see, et põhja alla ei jääks teepinnalt üles korjatud söövitavaid kemikaale,” selgitas Üprus.
Umbes 1500 lühi- ja täisteenusliisingu auto eest vastutava Üpruse sõnul ei ole uute autode puhul libedustõrje kemikaalidest lähtuv kahju päris uute sõidukite puhul murekoht, kuid juba viis talve sõitnud auto võib olla silmnähtavate roostekahjustustega.
“Võimalikke väiksemaid roostekahjusid me autodelt eraldi ei otsi, kuid kui midagi silma jääb, siis saadame autod kohe esindusse garantiitöödele, kus eemaldatakse roostelaigud üsna kiiresti. Uuemate autode puhul tuleb seda väga harva ette, pigem on asi sealmaal alles viieaastase liisingperioodi lõpus, kui klient auto meile üle annab,” kirjeldas Üprus.
Kontrollnimekiri, mis enne talve saabumist üle vaadata
- Talverehvid – Talverehvid on üks olulisemaid ohutust mõjutavaid tegureid külmal ajal. Kontrolli rehvide mustrisügavust ja rõhku. Rehvimustri jääksügavus peab olema mitte vähem kui 3,0 mm, kuid soovitatav sügavus vähemalt 5 mm.
- Kojamehed ja klaasipesuvedelik – Hea nähtavus on eluliselt tähtis. Kontrolli kojamehi ja kui need jätavad triibud või kriuksuvad, on aeg uued osta. Samuti täida paak aegsasti talvise klaasipesuvedelikuga, sest ära jäätunud suvine klaaspesuvedelik ummistab aknapesusüsteemi ja selle ülesulatamine võib olla üsna tülikas.
- Tuled – Talvel on päevad lühikesed ja nähtavus sageli kehv, mistõttu on tulede korrasolek äärmiselt oluline. Kontrolli kõikide sõidutulede, udutulede ja piduritulede töötamist. Vajadusel puhasta tuled mustusest ja jääst ning vaheta välja katkised pirnid. See ei aita ainult paremini liiklust jälgida, vaid teeb ka auto teistele nähtavamaks.
- Aku – Kui temperatuur langeb alla nulli, pannakse tõsiselt proovile ka käivitusaku. Vana või nõrk aku võib madalatel temperatuuridel kiiresti tühjeneda. Kui aku on üle 4-5 aasta vana, tasub tõsiselt kaaluda uue soetamist. Eriti tuleks akut kontrollida siis, kui iga päev autoga ei sõideta või läbitavad vahemaad on lühikesed.
- Lumelabidas ja muud abivahendid – Talveks tasub autosse panna kaasaskantav lumelabidas, jääkaabits ja hari. Need võivad osutuda väga kasulikuks, kui avastad hommikul, et auto on lume alla mattunud või peaksid sügavasse lumme kinni jääma.



