29

oktoober 2025
29.oktoober 2025

Tuhanded ettevõtjad on leidnud tee eesti.ee uue lahenduseni

Caroline Kuzmin

Praktikant (Tallinna Ülikool)

Head uudised

GoodNews

5 min
Foto: Mikk Mihkel Vaabel

Selle aasta sügisest on kõik töötajatega seotud toimingute jaoks vajalik info ettevõtjatele kättesaadav ühest kohast –  eesti.ee portaalist. Net Groupi tiimijuht Mikk Mihkel Vaabel märgib, et ettevõtjate suur huvi kinnitab vajadust sarnaste digilahenduste järele ka tulevikus.

Riigiportaali eesti.ee töötajatega seotud toimingute lehekülje vahelehtedelt on nüüd võimalik leida ühest kohast töötajatega seotud toimingute info ja viited iseteeninduskeskkondadele, kus vastavaid teenuseid kasutada saab. Näiteks on mugavalt leitavad juhiseid töölepingu sõlmimiseks, töötamise registreerimiseks, töövõimetuslehtede täiendamiseks, puhkuste arvestamiseks ja lähetuste vormistamiseks.

Mugavalt on leitavad juhiseid töölepingu sõlmimiseks, töötamise registreerimiseks, töövõimetuslehtede täiendamiseks, puhkuste arvestamiseks ja lähetuste vormistamiseks.

“Probleem, millele lahendust otsiti, oli see, kuidas koondada seni erinevate asutuste veebikülgi mööda laiali pillutatud info ja teenused ühte kohta, et säästa ettevõtja väärtuslikku aega. Tänaseks valminud lahenduse puhul näeme, et eesmärk on täidetud ja külastuse statistika näitab, et ettevõtjad on selle üles leidnud,” rääkis Net Groupi tiimijuht Mikk Mihkel Vaabel.

Külastatavuse statistika näitab, et esimese kuu aja jooksul on töötajatega seotud toimingutega tutvunud pea 6000 ettevõtjat.

Foto: ekraanitõmmis

Kokku koondatud info on kasulik teadmine kõikidele ettevõtjatele, kuid kõige suurem praktiline kasu on sellest ilmselt väikeettevõtjatel ja neil isikutel, kes ettevõtlusega alles alustavad ja kõigega ise hakkama peavad saama. “Kui sul on juba 100-200 töötajat, siis sul on ettevõttes enamasti personaliinimene või raamatupidaja, kes omab oma baasteadmistes juba niikuinii asjadest ülevaadet, mida ja kuidas vaja teha,” rääkis Vaabel.

Sisselogides saab ettevõtja veelgi konkreetsemat teavet

Töötajaga seotud toimingute kohta on võimalik uurida eesti.ee portaalist sisse logimata, kuid nägemaks millised konkreetsed kohustused ettevõttele kehtivad ning mis olekus nad hetkel on tuleb portaali sisse logida – seejärel on võimalik liikuda edasi infolehele täpsema teabe saamiseks. „Näiteks saab niimoodi kiirelt infot töökeskkonna esindajate rollide puhul. Kas ettevõttel on vaja esmaabiandjat või ei ole? Ühemehefirmadel ei ole, aga suurematel on. Kõikidele sarnastele küsimustele on vastused eesti.ee portaalis nüüd kergemini kättesaadavad,” selgitas Vaabel.

Foto: ekraanitõmmis

Samuti on ettevõtja vaates sisselogituna näha, kas mõni toiming alates töövõimetuslehtedest kuni riskianalüüsideni vajab tähelepanu. Kui vajab, siis on kohe samas kohas olemas juhendmaterjalid, mille abil lahendus leida.

“Töötajatega seotu on väikeettevõtjatele oluline teema ja oleme saanud positiivset tagasisidet teema kajastamise vajalikkuse kohta. Kuna teema on tähtis, siis täiendame ka edaspidi eesti.ee ettevõtja vaadet tööelu teemadega,” sõnas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ettevõtja digivärava projektijuht Andra Aedma.

Foto: ekraanitõmmis

Riigiportaal ei saa kunagi valmis

“Net Groupi jaoks oli tegemist ladusa koostööprojektiga, mille puhul oli algne visioon juba nii hästi koostatud, et see jäi arendustöö käigus väga suures ulatuses selliseks, nagu ta meieni jõudis,” sõnas Vaabel.

Kogemus töötajatega seotud toimingute andmete ühte kohta kokku toomise juures andis Vaabeli sõnul kinnitust, et valitud suund on õige ja mida aeg edasi, seda rohkem tekib juurde neid teenuseid, mida on võimalik eesti.ee kaudu pakkuda.

“Arendaja pilgu läbi näeb Net Group suurt potentsiaali tuua riigiportaali ka uusi eraisikutele mõeldud teenuseid, mis aitavad elu kergemaks teha. Enam ei kujuta ju keegi ette, et peaks lapsele nime panemiseks kuskil büroos järjekorras seisma või ettevõtte registreerimiseks hakkama pastakaga paberit määrima. Nii nagu kogu ühiskond, peab ka eesti.ee olema pidevas arengus ja muutumises, et pakkuda elanikele ja ettevõtjatele digitaalseid lahendusi, millest paljudes riikides vaid unistatakse,” ütles ta.

Töötajatega seotud toimingute arenduse tehnilise osa teostas Net Group, esialgse visiooni lõi Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium koostöös PWCga ning hilisema detailsema analüüsi ja tehnilise teostuse hanke eest vastutas Riigi Infosüsteemide Amet.