Elisa hakkab oktoobri lõpust rakendama uusi meetmeid, et vähendada makselinkidega seotud pettuste riski ja kliente kaitsta. Muudetakse arvelust puudutavaid teavitusi, mille järgi ei sisalda Elisa e-kirja või SMS-iga saadetavad teavitused enam otsest makselinki kliendid suunatakse esmalt Elisa iseteenindusse, kus saab arve turvaliselt tasuda.
Elisa infoturbejuhi Mai Krafti sõnul on muudatus tingitud pettuselainest, millest viimase tagajärjel kaotasid kliendid Elisa arvet matkiva skeemiga üle kuuesaja euro. “Kui keegi kasutab Elisa nime või logo pettuseks, kannatab mitte ainult inimene, vaid ka usaldus meie ettevõtte vastu. Peale viimast juhtumit arutasime võimalusi nii makseteenusepakkuja kui ka pankadega ning jõudsime lahenduseni, kui täiendav turvakiht lisatakse meie oma iseteeninduse näol,“ selgitas Kraft.
Vastuvõetud otsusega suunata kliendid edaspidi arveid iseteenindusse tasuma, loodetakse petturitelt üks võimalus inimeste röövimiseks vähemaks võtta.
Elisa on viimase aasta jooksul oluliselt investeerinud ettevõtte küberturvalisusesse ja ka klientidele pakutavatesse lahendustesse: automaatsed pettuslinkide ja -kõnede tuvastamine ning blokeerimine. Vastuvõetud otsusega suunata kliendid edaspidi arveid iseteenindusse tasuma, loodetakse petturitelt üks võimalus inimeste röövimiseks vähemaks võtta.
Ettevõtte erakliendiüksuse juht Mailiis Ploomann lisas, et kuigi kliendile tähendab muudatus lisaklikke, tagab see kindluse, et makse toimub päriselt turvalises keskkonnas ja tänases olukorras on see vastutustundlik ja hoolikalt kaalutud samm.
„Meie eesmärk on tagada, et keegi ei kaotaks raha vaid seetõttu, et petturid muutuvad kavalamaks. Me ei saa inimesi lõpuni kaitsta, kuid saame muuta klienditeekonda turvalisemaks, jagada teadmisi ja pakkuda turvalisust lisavaid tööriistu, kus heaks näiteks on meie Netivalvuri teenus. Viimane turvakiht on alati inimene ise – meie roll on teda suunata ja hoiatada ohtude eest.“
“Me ei saa inimesi lõpuni kaitsta, kuid saame muuta klienditeekonda turvalisemaks.”
Elisa soovitab kõikidel klientidel veenduda, et arveteavitused saabuvad ametlikult aadressilt arved@elisa.ee, ning makseid teha ainult otse iseteeninduse kaudu aadressil elisa.ee. Lisaks tuletab ettevõte meelde, et iga petukahtluse korral tuleks koheselt teavitada politseid ja Elisa klienditeeninduse vestlusrobotit, et ettevõttel oleks võimalik petulingid blokeerida ja kliente seeläbi kaitsta.
“Oma igakuise arvelduse lihtsustamiseks pakuvad kõik pangad täna ka e-arve püsimakse võimalust, mis on väga mugav ja samuti turvaline süsteem. Lisaks tasub üle vaadata oma panga limiidid – see on samuti üks lihtne ja kiire samm, kuidas enda vara kaitsta,” lisas Ploomann.
Elisa soovitab:
- Kontrolli alati saatja e-maili aadressi ja veebilehe domeeni – kasvõi ühetäheline erinevus võib olla ohumärk.
- Ära jaga kunagi ühtegi enda parooli ega PIN-koodi, Smart-ID, Mobiil-ID ega pangaparoolide andmeid.
- Pettuskahtluse korral anna sellest koheselt teada politseile ja teavita ka teenusepakkujat, seeläbi saab kaitsta järgmisi kliente.
- Kasuta kaheastmelist autentimist ja uuenda oma paroole regulaarselt.
- Kahtle ja kontrolli ning tee tehinguid ainult läbi teenusepakkuja iseteenindusportaali, kuhu sisened nende ametlikult veebilehelt.





