14

detsember 2025
14.detsember 2025

Eesti noored saavutasid Baltikumiülesel Samsungi ideekonkursil kõrge koha

Joanna Koovit

Toimetaja

4 min
Kolmanda koha saavutanud Eesti meeskond Pentech koos Solve for Tomorrow programmi juhi Egle Tamelytega.
Loe AI kokkuvõtet

Riias toimunud Samsungi Solve For Tomorrow ideekonkursi finaalis saavutasid Tallinna Reaalkooli ja Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilased Balti riikide arvestuses kolmanda koha rakendusega Orientr, mis loob tehisintellekti abil jooksjale virtuaalseid orienteerumisradasid. Konkursil osales 213 võistkonda ning eesmärk oli leida tehnoloogilisi lahendusi inimeste liikumise suurendamiseks. Võidutöö tuli Lätist ning teise koha pälvis Leedu meeskond. Eesti võistkond Pentech esitles valmis prototüüpi ja arendusplaani ning plaanib rakendust turule tuua.

See kokkuvõte on loodud tehisaru abil. Tulemuses võib esineda ebatäpsusi, seetõttu soovitame lugeda ka täismahus artiklit. Tagasiside: info@goodnews.ee.

Riias toimunud Samsungi Solve For Tomorrow ideekonkursi finaalis saavutasid Tallinna Reaalkooli ja Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilased Balti riikide arvestuses kolmanda koha. Noorte ideeks on rakendus Orientr, mis võimaldab tehisintellekti abil luua jooksjale asukohapõhiseid virtuaalseid orienteerumisradasid. Tiimil on valmis ka toimiv prototüüp, mis on plaanis päriselt turule tuua.

Tänavusel konkursil osales kokku 213 võistkonda üle Baltikumi ning programmi eesmärk oli leida lahendusi küsimusele, kuidas tehnoloogia abil inimesed rohkem liikuma panna. „Oli näha, et noored vaatavad tehnoloogiat kui loomulikku osa liikumisest, mis muudab tegevuse mängulisemaks ja kättesaadavamaks. Tase oli väga ühtlane ning lõppvoorus eristus Eesti tiim just sellega, et neil oli valmis prototüüp ja läbimõeldud arendusplaan,“ sõnas Solve For Tomorrow programmi juht Egle Tamelyte.

Oli näha, et noored vaatavad tehnoloogiat kui loomulikku osa liikumisest, mis muudab tegevuse mängulisemaks ja kättesaadavamaks.

Finaalis osutus võitjaks Läti meeskond Kineto, kelle ideeks oli luua liikumisplatvorm, mis annab kasutajale personaalseid treeningsoovitusi, näitab broneeritavaid spordirajatisi ning kuvab kohalikke kogukonnaüritusi ja treeninggruppe. Teise koha pälvis Leedu meeskond GIASTD, kelle lahendus on koduseks treeninguks mõeldud mänguline konsool AI-kaamera ja liikumisanduriga.

Kolmanda koha saavutas Eesti võistkond Pentech, kelle idee on rakendus Orientr, mis muudab orienteerumise kättesaadavaks igal ajal ja igas kohas, luues jooksjale automaatselt virtuaalse raja ilma füüsiliste kontrollpunktideta. Lisaks on lahenduse abil võimalik ka teiste kasutajatega võistelda. Orientr sobitub nii individuaalsporti tegevatele inimestele kui ka koolidele ja kogukondadele.

„Kogu protsess oli väga inspireeriv. Solve For Tomorrow pani meid päriselt tegutsema – ilma konkursita poleks me äpi arendusega nullist algust teinud. Programmi tarbeks tegime ajurünnaku, mille tulemusena tekkis kümme ideed, neist valisime lõpuks parima. Nüüd on meil töötav prototüüp ja selge plaan, kuidas edasi liikuda,“ sõnas tiimi liige Jasper Vähk.

Solve For Tomorrow pani meid päriselt tegutsema – ilma konkursita poleks me äpi arendusega nullist algust teinud.

Pentechi meeskonda kuulusid Tallinna Reaalkooli ja Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilased Ralf Maapalu, Jasper Vähk, Eero Elbrecht, Artur Rass ja Kristofer Torokoff. Võistkonna juhendajaks oli Merge Simmul ning mentori rollis toetas meeskonda haridustehnoloogia ettevõtte Helge Kool juht Marko Rillo.

„Meeskond Pentch paistis silma suure töötahete poolest. Osa liikmetest jõudis ka eelmisel aastal teise ideega Solve for Tomorrow konkursi finaali, kust nad said väärtuslikke õppetunde. Tänavune kolmas koht näitab, et saadud kogemustest tehti õiged järeldused. Meeskonna eesmärk oli ehitada kaardirakenduse peale nutikas kiht, mis on kindlasti tehnoloogiliselt teostatav. Kuigi sarnaseid ideid leidub, peitub nende mõtetes uuenduslikkust ja ambitsiooni, mis võib maailma paremaks paigaks muuta,” sõnas tiimi mentor Marko Rillo.

Igast Balti riigist valiti lõppvooru viis tugevaimat projekti. Eesti tiimidest jõudsid finaali veel Kriminaalsed Kõndijad (Pärnu Koidula Gümnaasium), Team Eagle (Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium), Põhjakaabe (Mustamäe Riigigümnaasium ja Tallinna Reaalkool) ning Mindmove (Pärnu Koidula Gümnaasium).