08

september 2025
08.september 2025

E-ESMASPÄEV I Tänase E-smaspäevaga liitus 336 veebipoodi

Foto: Freepik

Täna, 8. septembril toimub E-smaspäev, mis toob tarbijateni 336 veebipoe eripakkumised ning on sellega seni kõige suurem Eesti e-kaubanduse ühiskampaania.

“E-smaspäev on kasvanud aasta-aastalt, mida näitab nii osalevate e-poodide arv kui ka tellimuste maht. Kui eelmise aasta septembris toimunud E-smaspäevast võttis osa 331 e-poodi, siis sel aastal on arv kasvanud 336ni, mis seab taas uue rekordi,” ütles E-smaspäeva korraldava Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.

Foto: Freepik

„Uuendasime sel aastal põhjalikult E-smaspäeva veebilehe funktsionaalsust, näiteks otsingumootori ülesehitust, kategooriate järgi selekteerimise võimalust. Kasutaja saab nüüd mugavamalt valida mitu erinevat kategooriat ning leht kuvab nendes kategooriates olevad pakkumised. Samuti lisasime filtreerimise võimaluse ehk pakkumisi on võimalik välja võtta vastavalt soodustusele. Kuna pakkumiste arv ajas kasvab, siis on oluline, et lehel liiklev kasutaja leiab võimalikult kiirelt just talle sobivad pakkumised.“

Eelmine E-smaspäev toimus maikuus, mis tõi aastavõrdluses 12% kasvu pakiautomaatidesse tellitud pakkide arvus. “E-kaubanduse kasv on jätkunud – juuni ja juuli pakiautomaatide mahud näitasid, et eestlased tellisid vastavalt 1,37 ja 1,45 miljonit pakki, mis on vastavalt 12% ja 4,1% kasvu võrreldes eelmise aastaga,” lisas Väät.

E-kaubanduse kasv on jätkunud – juuni ja juuli pakiautomaatide mahud näitasid, et eestlased tellisid vastavalt 1,37 ja 1,45 miljonit pakki, mis on vastavalt 12% ja 4,1% kasvu võrreldes eelmise aastaga.

Möödunud aastal tellisid eestlased pakiautomaatidesse kokku üle 17 miljoni paki. Eesti e-kaubanduse käive ulatus 5,4 miljardi euroni, moodustades ligi 25% kogu kaubandusest. Prognooside kohaselt kasvab e-kaubandus igal aastal 15-20% ning jõuab lähikümnendi jooksul 40-50% juurde kogu kaubandusest.

Foto: Freepik

Kuidas ära tunda ametlikku E-smaspäeva pakkumist?

E-smaspäeva ametlik logo on tunnusmärgiks, mille kasutamiseks on vaja luba. Kõik ametlikult kinnitatud osalejad on leitavad E-smaspäeva ametlikul kodulehel esmaspaev.ee. Lisagarantiiks on Turvalise Ostukoha märgis, mis omistatakse veebipoodidele, kes vastavad kõige rangematele nõuetele.

Eesti E-kaubanduse Liit kontrollib kõikide E-smaspäeval osalevate e-poodide tausta ja monitoorib nende tegevust ning kampaania ametlikele nõuetele vastavust ka jooksvalt.

Osalevate ettevõtete pakutavad soodustused on valdkonniti väga erinevad, kuid keskmine soodustus jääb 20-30% juurde. Kõige rohkem pakkumisi on ilutoodete, rõivaste ning sisustuse valdkonnas.

  • E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt korraldatav e-ostlemise päev, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul eripakkumisi. E-smaspäeva kampaania vältab 8. septembri esimestest sekunditest kuni südaööni kl 23.59. E-smaspäev toimub neli korda aastas – märtsis, mais, septembris ja novembris. Esimene E-smaspäev leidis aset 2014. aastal.
  • Eesti E-kaubanduse Liit on katusorganisatsioon, kuhu kuulub ligi 550 ettevõtet. Liit väljastab ka turvalise ostukoha usaldusmärgist.