Täna avalikustatab ülemaailmne kestliku turismi nõukogu (Global Sustainable Tourism Council, GSTC) rahvusvahelise videosarja „Travel Redefined: Tourism for People and Planet“. Kuuel kontinendil filmitud sarjas osaleb üle 20 organisatsiooni ja sihtkoha. Eestit esindab Tallinna turismimärk Visit Tallinn. Tallinna lood keskenduvad konverentsiturismile ja selgitavad, kuidas ka väga suured sündmused saavad olla korraldatud keskkonnateadlikult ja jätta endast positiivse jälje.
Tallinna abilinnapea Margot Roose sõnul ei pea ürituste korraldamine tähendama kompromissi keskkonna arvelt. „Tallinn tõestab, et ka suured rahvusvahelised sündmused saavad toimuda kestlikult – pakkudes osalejatele sisulist väärtust, innovaatilisi lahendusi ja hoides samal ajal loodust. Pakume korraldajatele terviklahendust: Green Key sertifikaadiga hotellid ja toimumiskohad, keskkonnateadlikud teenuse- ja toitlustuspakkujad ning tasuta ühistransport delegaatidele. Lisaks toetame rahvusvaheliste konverentside toimumist madalhooajal. Tallinna kompaktsus on meie selge eelis – kõik on lähedal, liikumine on mugav ja ressursisäästlik. See on meie visioon kestlikust ja nutikast ürituste korraldusest.“
Tallinn tõestab, et ka suured rahvusvahelised sündmused saavad toimuda kestlikult – pakkudes osalejatele sisulist väärtust, innovaatilisi lahendusi ja hoides samal ajal loodust.
Maailm on astumas uude ajastusse, kus turismilt ei eeldata üksnes majanduskasvu – valdkond peab tooma kasu nii kogukondadele kui planeedile. Tunnustatud turismiorganisatsiooni GSTC algatatud videosari “Travel Redefined” toetab üha kiiremini kasvavat vajadust kestlikkuse põhimõtete rakendamiseks ülemaailmses turismis. Vaatajani tuuakse tõestisündinud lood ja ekspertintervjuud, milles uuritakse, kuidas kestlik ja taastav turism aitab kaasa inimeste, planeedi ja heaolu toetamisele ja tuleviku kujundadamisele.
GSTC tegevjuht Randy Durband on veendunud, et turismi ei tohiks vaadelda vaid negatiivses võtmes. „Sari „Travel Redefined“ on võimas meeldetuletus, et igal reisil on potentsiaal jätta endast positiivne pärand. Paljud sarjas esile toodud lood pärinevad GSTC liikmetelt, kes juba neid väärtusi praktikas rakendavad. Tegemist on reaalsete näidetega sellest, mis on võimalik, kui kestlikkus seatakse turismi keskmesse,“ selgitab Durband.
Tallinna lugude fookus on eeskätt kestlikul konverentsiturismil ja sellel, kuidas linn toetab ja soosib sündmuste korraldamist, mis on samaaegselt mõjusad ja vastutustundlikud. Tallinn toob esile, kuidas suursündmused nagu meie rahvusliku identiteedi alustala laulu- ja tantsupidu ning ühe rahvusvaheliselt tuntuima Eesti ettevõtte Bolti töötajaid kokku toov üritus Bolt Summer Summit saavad olla eeskujuks ka keskkonnasäästlikkuse vaates.
Videosari toob esile kestlikkuse võtmeteemad: elurikkuse kaitse, süsinikujalajälje vähendamine, roheline liikuvus, vastutustundlik jäätmekäitlus, õiglane majanduslik mõju, kultuuripärandi säilitamine ning ligipääsetavuse arendamine. Sarja raames valmis sisuloomeettevõtte Content With Purpose (CWP) abil 24 lühifilmi, 22 arvamusvideot ning mitmed juhtumiuuringud. Lood filmiti kohalikke võttemeeskondade abil, et vähendada keskkonnamõju ning anda hääl kohalikele kogukondadele. Sarja saab alates tänasest vaadata SIIN!
Sarjas osalevad peale Visit Tallinna veel Ascott, Mandai Wildlife Group, South Australia Tourism Commission, University of Greenwich, Victoria University, Visit Iceland, Intrepid Travel, California State University Monterey Bay, Cook Islands Tourism Corporation, Destination Québec Cité, Eurail, G Adventures, Gardens by the Bay, Guyana Tourism Authority, Innovation Norway, PromPerú, San Vigilio Dolomites, Tahiti Tourisme, The Bahamas Ministry of Tourism, Tourism New Zealand, Visit Isle of Man, Visit Laguna Beach ja Visit Turku Archipelago.