19

juuli 2024
19.juuli 2024

TELEFONI TEEL TEHTUD OSTUD I Kuidas soovimatu tellimuse tegemist vältida?

Foto: Shutterstock

Telefoni teel pakutakse müüa küll toidulisandeid, ilutooteid, ajakirjandustellimusi, hambaharju, terviseteste ja palju muudki. Kuigi pakutud toodete või tellimuste hinnad ei ole tavaliselt kõrged, on sageli tegemist püsitellimusega, mis tähendab tarbija jaoks igakuiselt uusi tooteid või teenuse tarbimist. Ka igakuiseid arveid. Kuidas soovimatu tellimuse tegemist vältida, mida teha, et ostust loobuda ning kas seadus kaitseb tarbijat agressiivse müügi eest, selgitab Kristina Tammaru Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametist.

  • Tarbija võib müügikõnele vastata „EI“, kui ta pakutavat toodet või teenust ei soovi.
  • Kui tarbija ei ole kõne järgselt kirjalikku kinnitust kauplejale tagasi saatnud, siis ei ole ta midagi tellinud ja kaupleja ei saa tarbijalt nõuda arve tasumist.
  • Tellimata kauba eest tasuma ei pea, kuid kaupleja või inkassoettevõtte maksenõuetele tuleb kindlasti kirjalikult vastata.
  • Tellimata kaupade puhul ei ole kauplejal õigus nõuda, et tarbija saadaks pakid tagasi ning tasuks tagastuskulu.
  • Telefonimüügi teel sõlmitud lepingust saab tarbija taganeda 14 päeva jooksul.
  • 14 päeva hakkab kulgema päevast, mil tarbija saab ostetava asja enda kätte.
  • Kätte saamata kauba eest tasuma ei pea, kuid kui pakke lubatud ajal ei saadeta, tuleks kauplejat sellest kirjalikult teavitada ja säilitada kirjavahetus.